Linki
|
blogwery
Temat: MPK Lublin. ...diesle, bo będzie taniej
MPK CHCE OSZCZĘDZAĆ PIENIĄDZE, A NIE ŚRODOWISKO NATURALNE
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne miało zakupić 100 autobusów tankowanych gazem sprężonym CNG. Z myślą o lubelskim przewoźniku, Karpacka Spółka Gazownictwa oddała do użytku stację paliw. Tymczasem teraz MPK wycofuje się z projektu i mówi o zakupie pojazdów napędzanych silnikami spalinowymi.
Powodem przejścia na gaz miały być niższe koszty eksploatacji pojazdów oraz względy ochrony środowiska. Na Zachodzie w większości dużych miast od lat jeżdżą pojazdy prawie nie emitujące spalin. Zgodnie ze wstępnymi umowami, jakie zawarło MPK z Karpacką Spółką Gazownictwa, kiedy prezesem komunalnej spółki był Grzegorz Jasiński, lubelski przewoźnik miał rocznie kupować od 8 do 10 pojazdów napędzanych CNG. Docelowo miało być ich około stu. Teraz MPK tłumaczy, że... Źródło: lubforum.pl/index.php?showtopic=729
Temat: [RK] 10 szynobusów dla woj. zachodniopomorskiego ...pojazdy będą emitować znacznie mniej substancji szkodliwych i hałasu, niż inne eksploatowane obecnie pojazdy kolejowe. Toalety wykonane w układzie zamkniętym (wyposażone w zbiorniki na fekalia), także zminimalizują niekorzystne oddziaływanie tego taboru na środowisko naturalne. Układy wspomagające obsługę pociągu Nowy tabor wyposażony zostanie w kilka nowoczesnych systemów ułatwiających pracę maszynisty oraz ograniczających koszty eksploatacji pojazdów. Jednym z nich jest układ prędkości zadanej (tempomat) bardzo ułatwiający utrzymanie rozkładowej prędkości pociągu bez względu na profil linii kolejowej i warunki atmosferyczne. Układ współpracować będzie z systemem antypoślizgowym ułatwiającym rozpędzanie i hamowanie pociągu (np. jesienią na śliskich, oblepionych przez liście szynach) oraz zabezpieczającym przed niepożądanym... Źródło: rail.waw.pl/phpBB3/viewtopic.php?t=7878
Temat: Gospodarka Polski i innych krajów UE ...przekraczałyby zyski, oprócz tego "niematerialnego". to był przykład akurat prądu, ale podobno w rzplitej mnóstwo jest ludzi, którzy nie mają dostępu nie tyle do internetu, ale do prądu czy bieżącej wody. ">Nawet jakby było taniej? Wiadomo, że drogi budujemy razem, ale np. już na osiedlach czy terenach prywatnych drogi powinny być wewnętrzne/prywatne. Wszystko. nawet gdyby było taniej, to drastycznie wzrosłyby koszty eksploatacji pojazdów mechanicznych, więc bilans pewnie wyszedłby na 0. poza tym, jeżeli w moim regionie nie ma już za bardzo co budować, bo pełno mostów, dróg utwardzanych, a wszystkie linie kolejowe są zelektryfikowane, to cieszy przynajmniej ta część podatków, która idzie na rozwój Polski B, gdyż one z czasem powinny się zwrócić. co do dróg osiedlowych i własnego zakresu ich budowy. jeżeli miałoby to tak wyglądać, to... Źródło: forum.totalwar.org.pl/viewtopic.php?t=4968
Temat: [Krakow] Podglądamy rywala. ...może gwarantować krótszy czas podróży oraz niższy jej koszt. W piątek pisaliśmy o wyjątkowo trudnej sytuacji wszystkich kierowców, którzy starają się wjechać do Krakowa drogą krajową nr 7 od strony Warszawy. Jeśli jednak tylko 200 osób zrezygnowałoby z jazdy samochodem i kupiło bilety komunikacji miejskiej, na drodze nie tylko ubyłoby około 130 pojazdów, ale jeszcze w kieszeniach tych osób pozostałoby więcej pieniędzy. Koszty eksploatacji pojazdów i koszty zakupu biletów na odcinku dojazdowym do Krakowa tych 200 osób pozwoliłyby zaoszczędzić jednorazowo łącznie blisko 400 zł. W perspektywie przejazdu dłuższego odcinka, wzdłuż alei 29 Listopada i Alei Trzech Wieszczów - byłyby to łączne oszczędności na poziomie 1300 złotych. Ponadto gdyby te 200 osób tworzących blisko 800-metrowy korek przesiadło się do trzech autobusów zwykłych (gdzie... Źródło: forum.gkw24.pl/viewtopic.php?t=1212
Temat: MAN NL313 CNG na testach w MPK Rzeszów ...pierwsza uruchomiła linię obsługiwaną przez autobusy na gaz. Kupiła wówczas używane Neoplany. Obecnie ma 8 wozów na gaz (3 przegubowce i 5 krótkich, z czego jeden kursuje na trasie międzymiastowej do Sobótki). DLA zainwestowało ponadto we własną stację napełniania ze sprężarką.
- Na razie to jest opłacalne, ale podejrzewamy, że gdy napęd na gaz ziemny stanie się popularniejszy państwo nałoży akcyzę. Tak stało się w Niemczech, gdzie koszty eksploatacji pojazdów na gaz i olej napędowy zrównały się - mówi Mirosław Zieliński, prezes DLA.
Inni też próbują
W Polsce niewiele miast wprowadziło do komunikacji miejskiej autobusy napędzane gazem ziemnym. Kraków przez 6 lat prowadził pilotażowy program w ramach którego po mieście kursowało 6 starych wozów przerobionych na zasilanie gazem. Projekt nie wypalił, bo autobusów było za mało i szybko się psuły.... Źródło: forum.infobus.pl/viewtopic.php?t=1298
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.pljacek94.htw.pl
|