Linki
|
blogwery
Temat: [R75 CDT '01] Chiptuning przez złącze OBD ...aut "słabych" o mocy do 120-130PS, Dynomet "koloryzuje " pomiary o około 4-5%.
W miarę kiedy wchodzą w rachubę większe mocy, im większe, tym rozbieżność maleje.
Teraz o przełożeniach.
Przełożenia na hamownii określać można na dwa sposoby.
Pierwszy "dla burżujów"... to po prostu wpięcie odpowiedniego interfejsu pod złącze OBD, rozpędzenie do zalecanej prędkości wskazywanej przez kontroler hamownii i naciśnięcie przycisku enter ...
drugi, "przyziemny"... to rozpędzenie na danym biegu, samochodu do danej prędkości obrotowej silnika wyznaczonej w programie obsługi hamownii (można weryfikować dla dokładności pomiaru urządzeniem diagnostycznym, choć z doświadczenia wiem, że w odróżnieniu od prędkości pojazdu, prędkość silnika jest wskazywana poprawnie na licznikach) odnotowanie... Źródło: forum.roverki.pl/viewtopic.php?t=19515
Temat: [R75 CDT '01] Chiptuning przez złącze OBD ...powyżej 200km/h ... już w formie nie tej i może tego nie przeżyć.
Dla silników wolnossących jak i doładowanych o momencie nie przewyższającym znacznie 250Nm, wybór przełożenia nie ma większego znaczenia.
Aby uzyskać podobne wartości można korzystać tak i z 4 jak i z 6 biegu.
Więc korzysta się z tego mniej hałaśliwego i bezpieczniejszego dla ogumienia.
Przełożenie wyjściowe jest ustalane w bardzo prosty sposób poprzez kontroler hamownii.
Może się to odbywać na dwa sposoby. Oba opierają się na tej metodzie, tyle że ta druga to namiastka cywilizacji. Źródło: forum.roverki.pl/viewtopic.php?t=19515
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.pljacek94.htw.pl
|