Linki
|
blogwery
Temat: Pedagogika ...tj. normy dotyczące takich wartości jak miłość bliźniego, życzliwość powszechna, braterstwo, tolerancja, humanizm i opiekuńczość.
Często uzasadnia się również cele wychowania w stosunku do praw naturalnych, wynikających z natury człowieka, a nie ze społecznego ich ustanowienia. Wykazuje się także zgodność celów wychowawczych z poczuciem obowiązku moralnego jednostki, czyli sumieniem lub nakazem moralnym.
VII. Kontrowersje wokół celów wychowania.
Cele wychowania budzą wiele kontrowersji, ze względu na brak precyzyjnego odróżnienia celów wychowania od wartości ( czyli tego co cenne, godne pożądania i wyboru, co stanowi ostateczny cel ludzkich dążeń) i norm ( czyli tego co trzeba, powinno się, należy, musi) oraz zbytnią ogólność w ich formowaniu.
Kiedy mamy bliskość znaczeniową wartości i norm z celami wychowania, wszystko to... Źródło: filologiapolskakalisz.fora.pl/a/a,91.html
Temat: Pedagogika ...przymusu zewnętrznego i jako dobra osobistego
· w obronie godności
· w obronie prywatności
· służące potrzebie zaufania, (jak normy: nie kłam i nie kradnij)
· strzegące sprawiedliwości
· wobec konfliktów społecznych w wymiarze międzyosobniczym i międzygrupowym
· tzw. cnoty miękkie, tj. normy dotyczące takich wartości jak miłość bliźniego, życzliwość powszechna
· Kontrowersje wokół celów wychowania:
· brak precyzyjnego odróżnienia celów wychowania od wartości
· zbytnia ogólność w ich formowaniu
· często są wieloznaczne
· zbyt duża ilość celów, gdyż ciężko wybrać najważniejsze; naczelne powinny być te które odpowiadają wartościom neutralnym
· aby wychowanie było jak najbardziej naturalne, wychowanek musi uznać proponowane mu cele... Źródło: filologiapolskakalisz.fora.pl/a/a,91.html
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.pljacek94.htw.pl
|