konwencja londynska

image Strona startowa       image korg m1r       image kozia gorka       image kolonoskpia       image kockums 822       image kohonen       

Linki

blogwery

Temat: Polskie okręty podwodne 1939 - duże czy małe?
...statki handlowe? Raczej trudne - o problemach już pisaliśmy. Szczególnie w przypadku neutralnych statków płynących do Niemiec - praktycznie niemożliwe. Im większy okręt tym większe trudności przy zgodnym z prawem ataku na statek. Nie mogę bo to nie są moje słowa tylko k-adm. Świrskiego - jego pytaj. Ja rozumiem to w ten sposób: Kiedy Niemcy zablokują nasze bazy, o.p. maja patrolować [tak jak to robiły] swoje sektory i topić zgodnie z Konwencja Londyńska wszystko co sie nawinie pod wyrzutnie. W trakcie kampanii wrześniowej d-cy polskich o.p. wielokrotnie pytali sie D-dztwo Floty czy mogą torpedować pojedyncze statki bez ostrzeżenia, na co moim zdaniem słusznie, zawsze dostawali odpowiedź odmowna. Torpedować można było statki uzbrojone oraz konwojowane przez okręty wojenne. I po co tym OP działa na pokładzie? Po to żeby nie tracić cennych torped na drobnice. Jak...
Źródło: dws.org.pl/viewtopic.php?t=10685



Temat: Działa na op
...słabo uzbrojone w części przedniej, role tą spełniał strzelec. Samolot chcąc skutecznie zaatakować okręt podwodny pozostający na powierzchni musiał przebyć drogę dolotu nad cel w ogniu z flaków. Musiał przy tym lecieć w miarę wolno by zrzucić bomby dokładnie. Był łatwym celem. Generalnie ja upatruję rezygnacji z używania armat, oraz montowania ich na okrętach, ponieważ sposób walki zmienił się całkowicie. Od zatrzymań zgodnych z Konwencją Londyńską, do niesygnalizowanych i skrytych ataków torpedowych. Przewaga sił alianckich, radar środki hf/df pokazały, że armaty na okrętach podwodnych stały się zbyteczne. Tak przynajmniej ja to widzę ze strony niemieckiej.
Źródło: dws.org.pl/viewtopic.php?t=13033


Temat: SRC w Niemczech i na całym świecie
...Podobnie jak absurdem byłoby gdyby Polak musiał, posiadając międzynarodowy certyfikat, musiał doszkalać się chcąc wpłynąć na wody niemieckie, szwedzkie, duńskie ect. Certyfikat SRC wydawany przez UKE czy RYA jest certyfikatem międzynarodowym, państwowym i jako taki nie podlega "doprecyzowywaniu" przez Niemców czy kogokolwiek innego. Na jachcie obowiązuje prawo bandery jeśli chodzi o kwalifikacje załogi (reguluje to Konwencja Londyńska) i żadni Niemcy nie mają prawa ingerować lub kwestionować dokumentów wydanych zgodnie z polskim prawem na jednostce pod polską banderą. Jak to wygląda na jednostkach pod banderą niemiecką mało mnie szczerze mówiąc interesuje
Źródło: sulkowski.kei.pl/forum_zeglarskie/viewtopic.php?t=4729


Temat: Pytania do podwodników
(1) Nie da się wystrzelić bo ciśnienie rozsadziłoby człowieka. Można jedynie zrobić tak jak opisał to Hektor (2) Tak (3) Generalnie nie, z powodów podanych przez biursa. Ale zdarzały się wyjątki (4) Nie zabraniała tego Konwencja Londyńska, ale mimo tego U-booty uzupełniały zaopatrzenie w hiszpańskim Vigo, z kotwiczących tam niemieckich statków zaopatrzeniowych (5) A była taka?! Ja nic nie słyszałem, ale to nie wyklucza że takowa istniała (6) O ile wiem bezpośredniej współpracy nie było (7) Tak np. Doggerbank zatopiony 3.III.1943 przez U 43. Więcej http://www.uboat.net/allies/merchants/ i pod Country wybierz German. Zobaczysz wtedy szczegóły...
Źródło: dws.org.pl/viewtopic.php?t=17036


  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • jacek94.htw.pl