Linki
|
blogwery
Temat: Układ zasilania i jeszcze jeden fragment: ....."Wzory te uzależniają przebieg charakterystyki zewnętrznej silnika od rodzaju zapłonu: iskrowy lub samoczynny, a w przypadku samoczynnego – od rodzaju komory spalania: wtrysk bezpośredni, komora wstępna i komora wirowa."...... Źródło: forum-muzyczne.net/index.php?showtopic=63174
Temat: 150-ta rocznica urodzin Rudolfa Diesla ...mniejsze silniki oraz silniki o większej liczbie obrotów. Konkurencja korzystała przy produkcji swoich „ropniaków” z technologii spalania z komorą wstępną opracowaną przez inżyniera Prosper L´Orange, natomiast firma MAN konsekwentnie rozwijała technologię wtrysku bezpośredniego. Silniki Diesla z wtryskiem bezpośrednim charakteryzują się niepodzielnymi komorami spalania i w porównaniu z silnikami z komorą wstępną lub komorą wirową mają mniejszą powierzchnię komory spalania. Pozwala to na ograniczenie strat ciepła i przepływu, a tym samym zapewnia mniejsze zużycie paliwa i większą sprawność procesu. Dzisiaj w zasadzie wszystkie silniki Diesla w pojazdach użytkowych na całym świecie wykorzystują wtrysk bezpośredni.
Lata trzydzieste: większy, cięższy, bardziej oszczędny
Firma MAN opracowała typoszereg dwuosiowych pojazdów... Źródło: forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=15854
Temat: problem z odpaleniem Oczywiście że potrafi odbić wał zwłaszcza jak jest słaby aku i kiepsko kręci poza tym w nowszych silnikach z komorą wirową świece dogrzewają się nawet jak się włączy rozrusznik więc wystarczy że np. samostart strzeli od świec w odpowiednim momencie i macie pozamiatane. Ale to wolny kraj dal mnie możecie odpalać swoje klekoty nawet z korby. Źródło: golf3.pl/viewtopic.php?t=14286
Temat: [XJ] Silnik VM 2,5 litra - temat dla właścicieli ...i oczywiście przegrzewania (dla silnika to de facto to samo, tylko amplituda inna). Innymi słowy, jest na pewno w stanie robić bardzo długie przebiegi w stabilnych warunkach, czyli mówiąc wprost- w trasie. Stąd też za granicą był całkiem popularny i narzekań jest stosunkowo niewiele- tam są dobre drogi.
Na pewno nie nadaje się dla kogoś kto jedzie kawałeczek, gasi, potem piłuje go ostro, znowu gasi itd. Dzieje się tak dlatego, że np. stalowa komora wirowa jest zatopiona w głowicy z jakiegoś stopu aluminium. Efekt jest taki, że ponieważ rozszerzalność temperaturowa aluminium jest znacznie większa od stali, następują naprężenia między tymi dwoma elementami. Z czasem naprężenia przechodzą w pęknięcia i mamy słynny problem popękanych głowic.
Kolejna sprawa- rozrząd. VM ma całkiem fajne niektóre patenty- popychacz rolkowy, rolkowa dźwigienka zaworowa- tego... Źródło: jeep.org.pl/forum/viewtopic.php?t=26733
Temat: Espace 2.2dT '97 - Zgasł podczas jazdy. (E3) Witam,
pompka ma pompowac ale tylko do pewnego momentu, jesli pompuje caly czas to gdzies dostaje lewe powietrze , powinna pompowac do czysu kiedy przycisk na pompce zrobi sie twardy i nie bedzie juz mozna wiecej pompowac. Jest to pompa mechaniczna ktora zaciaga paliwo i nie ma innej pompy w baku. Wentyl odcinajacy doplyw paliwa znajduje sie z boku pompy.
Nie wiem tylko dlaczego piszecie ze 2,2 jest z bezposrednim wtryskiem?? Z tego co mi wiadomo te diesle sa z wstepna komora wirowa. Źródło: espacepl.org/forum/viewtopic.php?t=1267
Temat: [Jeep] WG-Tylko o CRD A ogólnie do tematu silnika - kilku mechaniorów, w tym ludzie z MB polecają dolewanie mixolu do oleju napędowego w ilości ok 200ml na bak w celu smarowania wtryskiwaczy i rotacyjnej pompy wtryskowej.
chwila....
od kiedy silnik 2.7 CRD ma rotacyjna pompę wtryskową .... to raz..
a dwa.... po co dolewać mixol ?
Jeżeli ktoś ma starego parcha z komorą wirową i jeździ na czystym opale... to pewnie ma to uzasadnienie, gdyż opał jest "suchy". Taki silnik przepala wszystko i nie ma katalizatora.
Jak ktoś ma silnik z CR to paliwo jakie zalewa się powinno spełniać określone normy. Po co się mówi o paliwie nisko siarkowym, po co się podaje zawartość siarki w paliwie ?
Po pominę już względy ekologiczne... ale taki mixol będzie zaklejał i zapychał nam końcówki... Źródło: jeep.org.pl/forum/viewtopic.php?t=29069
Temat: Roznica pomiedzy G8T714 a G8T716 ...nie w wielkosci mocowan przewodow olejowych do sprezarki (pewnie osprzetem tez sie rozni, ale niestety nie mialem kompletnego silnika, zeby porownac). Fakt, moglem kupic za wlozona kase drugi silnik i nie mialbym zadnej swiadomosci, kiedy co bylo wymieniane, a tak wiem w jakim stanie jest kazdy element silnika.
P.S. Teoretycznie firma Renault nie przewiduje opcji planowania glowicy (co jest raczej konieczne po spawaniu) wiec to dosyc ciekawy temat. W tym silniku komora wirowa wystaje z glowicy, a przez planowanie obnizasz jej mocowanie (no chyba ze przeszla szlif razem z cala glowica).
Pozdrawiam Źródło: espacepl.org/forum/viewtopic.php?t=4243
Temat: problem z odpaleniem w nowszych silnikach z komorą wirową
chyba coś ci się pomyliło ... albo komora albo nowsze silniki (bezpośredni wtrysk) Źródło: golf3.pl/viewtopic.php?t=14286
Temat: Dodatki/uszlachetniacze do ON jachu, to można robić w Mietkach z komorą wirową... co przepala wszystko.
Mixol zawiera siarkę... więc poco kupować drogie paliwa premium (nisko siarkowe) skoro ufajdamy je mixolem ?
benzyna ? zapomnij.... Źródło: jeep.org.pl/forum/viewtopic.php?t=19492
Temat: Pytania dotyczące samochodów ...10. Benzyna w odoróżnieniu do oleju napędowego wysusza. Pamiętajmy, że pompa wtryskowa i wtryskiwacze są smarowane właśnie olejem napędowym. Więc w przypadku zatankowania nawet połowy ON i połowy PB, możemy być niemal pewni, że zatrzemy te elementy. Do tego dodatek benzyny zwięszka ciśnienie. Nadmiar ciśnienia zawsze ucieknie. W najlepszym wypadku "wywali" uszczelkę pod głowicą. W bardziej drastycznych przypadkach pęka komora wirowa lub wstępna w głowicy. To jest dokładnie tak samo jak z olejem opałowym. Tylko, że ten drugi robi mniejsze spustoszenie w silniki, gdyż jego parametry w postaci, własności smarnych i liczby cetanowej są zbliżone do ON. Tak na marginesie jak już tutaj doszedłem. Proszę abyście nigdy nie szerzyli herezji, że olej opałowy niczym nie rózni się od oleju napędowego. Bo różni, się ww właściwościami. Źródło: autoplus.fora.pl/a/a,208.html
Temat: Czy warto przesiąść się z Hondy Accord na Avensis ??? Jeśli mogę dodać coś ze swojego dieslowskiego doświadczenia mianowicie dieslami jeżdżę już 8 lat. Kulałem się wolnossącym TD mondeo z 8 zaworami i powiem jedno jeśli masz możliwości finansowe to tylko D4D na 16 zaworach ,żadnych TD ta era już minęła ,silniki wolnossące TD bez wtrysku bezpośredniego z komorą wirową wstępnego spalania to przeżytek tak samo jak w benzynie silniki gaźnikowe.Zdaję sobie sprawę ,że narażę się posiadaczom TD ale sam ma doświadczenie i widzę ,że spalanie jest mniejsze silnika 2.0 D4D z klimą po warszawce 7-8 litrów przy dynamicznej jeździe a poprzedni TD 1.8 mondziak palił bez klimy w tych samych warunkach zawsze powyżej 8 litrów.. (zaznaczam nogę mam ciężką)- o frajdzie z jazdy nie wspomnę mondziak ok 16... Źródło: avensis.info/viewtopic.php?t=2695
Temat: Jaki E 3 ...to jest indywidualna sprawa. Jedni preferuja silniki benzynowe a inni silniki diesla. Czesto decydujacy wplyw na wybor maja koszty eksploatacji. Przy niektorych wersjach sa one niemale, nie wszystkie czesci sa dostepne wsrod tanich zamiennikow a nawet jezeli sa to ich jakosc moze budzic pewne zastrzezenia.
Wsrod silnikow diesla w E3 instalowane byly przez wszystkie lata produkcji dwa rodzje turbodoladowanych:
G8T czyli 2188 cm3 pojemnosci 113 KM z komora wirowa i wtryskiem posrednim - konstrukcja zaawansowana wiekowo, dosyc niska kultura pracy lecz uchodzi za solidna i bezawaryjana i odporna na zaniedbania w serwisowaniu. Dotychczas widzialem wersje tylko z manualem.
G9T czyli 2188 cm3 moc 130 KM z bezposrednim wtryskiem typu Common Rail, konstrukcja nowoczesniejsza o duzo wiekszej kulturze pracy. Wsrod uzytkownikow mozna trafic na skrajnie odmienne opinie lecz mimo wszystko nalezy... Źródło: espacepl.org/forum/viewtopic.php?t=3185
Temat: E III z ok 2000 roku ...maja osoby ktorzy nigdy nie mieli stycznosci z tym silnikiem , calkiem nowatorski to on nie jest , bo wczesniej juz w renowkach montowano2,2 dti , jesli chodzi o silnik to wiem napewno ze jest to jednostka nie do zdarcia , klopoty wystepuja tylko w osprzecie, ale nie sa to jakies kosztowne sprawy, nowy silnik 2,2 dci , rozni sie cisnieniem wtrysku , itd.. ale budowa silnika jest niezmieniona.Pierwszy dieselek 2,2 byl prawdopodobnie(tu nie dam sobie reki uciac) po prostu z komora wirowa , wtrysk nie odbywal sie bezposrednio do cylindrow , zreszta tak samo jak 2,1 td a to "i" w oznaczeniu to nic innego jak intercooler. Takze jesli dbasz o silnik diesla , bo trzeba go troche inaczej traktowac jak benzyniaka , nie powinno byc problemu. Przy kupnie takiego silnika sprawdz czy turbina sie nie poci , zwroc uwage na uszczelke pod glowica, no i najlepiej jak bedziesz go kupowal rano przed pierwszym odpaleniem.
Andrzej Źródło: espacepl.org/forum/viewtopic.php?t=253
Temat: NIEBIESKI PORADNIK ...ŚWIATA DIESLA.
Elementy składowe układu recyrkulacji spalin
Rozwój elektronicznych układów wtrysku paliwa, związany z wprowadzeniem systemu bezpośredniego wtrysku paliwa w samochodach osobowych i dostawczych, rozpoczął się od elektronicznego sterowania układem recyrkulacji spalin (ang. EGR Exhaust Gas Recirculation, niem. AGR Abgasrueckfuehrung). Silniki diesla z wtryskiem bezpośrednim, w odróżnieniu od silników z komorą wirową (wstępną), charakteryzują się wyższymi temperaturami spalania, z czym wiąże się wyższa emisja tlenków azotu. Aby zredukować zawartość tlenków azotu w spalinach należało obniżyć maksymalną temperaturę spalania poprzez doprowadzanie do kolektora ssącego części spalin (5-15 % w zależności od silnika). Ta ilość spalin, z uwagi na niebezpieczeństwo wzrostu emisji węglowodorów i tlenku węgla oraz sadzy,... Źródło: wielotematyczne.com/viewtopic.php?t=44
Temat: Diesel z gazem? czemu nie :) ...silników wysokoprężnych, również z turbodoładowaniem. Instalacja EFC (Electronic Fuel Control) dawkuje gaz do cylindra w stosunku 85:15 (85 procent LNG, 15 procent oleju napędowego). Tu również uruchamianie silnika odbywa się poprzez wtrysk pilotażowy (wstępny) oleju napędowego.
Warto tu przytoczyć wyniki badań świadczące o tym, że redukcja toksycznych tlenków azotu w testowanym autobusie miejskim, napędzanym dieslem z komorą wirową, wynosiła aż 48 procent. Co więcej, aż o 90 procent udało się zmniejszyć dymienie z układu wydechowego. Cena takiej instalacji do silnika 4-cylindrowego była i pozostaje wciąż wysoka: w październiku 2003 roku wynosiła od 12 do 15 tysięcy dolarów amerykańskich Źródło: gazeo.pl/forum_lpg_cng/viewtopic.php?t=191
Temat: problem z odpaleniem Może Koledze chodziło o "Common rail"? Ale to jest coś innego. Komora wirowa to najstarsze i najbardziej nieekonomiczne rozwiązanie w Dieslach. Źródło: golf3.pl/viewtopic.php?t=14286
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.pljacek94.htw.pl
|