Linki
|
blogwery
Temat: Utrata wzroku a dalsza służba. Witam w temacie,
Jak napisał mój poprzednik - to tragiczne zdarzenie nie pozostanie bez odpowiedzi wojska. Napisałeś, iż komisja powypadkowa, która prowadziła postępowania nie stwierdziła naruszeń po Twojej stronie, najprawdopodobniej teraz otrzymasz kwalifikację prawną z Wojewódzkiego Sztabu Wojskowego, zaś niewiele później zostaniesz skierowany do właściwej wojskowej komisji lekarskiej celem określenia dalszej zdolności do zawodowej służby wojskowej.
Najprawdopodobniej komisja lekarska uzna, iż nie jesteś zdolny do pełnienie tej... Źródło: nfow.mil.pl/viewtopic.php?t=30035
Temat: Pilot odpowie za śmierć kolegi ...powypadkowej i innymi zebranymi dowodami. Podejrzany wyraził również skruchę.Prokurator płk Protała zaznaczył, że na czas trwania śledztwa wpływ miały prace komisji badania wypadków lotniczych, która raport przesłała do prokuratury 15 lipca. Wstępne czynności śledcze, jak oględziny i przesłuchania części świadków, zostały przeprowadzone w pierwszych dwóch dniach po wypadku. Z materiałami prokuratorów zapoznała się komisja powypadkowa.Wypadek zdarzył się 27 lutego ok. godz. 22. Załoga śmigłowca przygotowywała się do misji w Afganistanie, ćwicząc strzelanie do celów naziemnych w warunkach nocnych. Według raportu komisji, gdy śmigłowiec znalazł się 23 metry nad ziemią zadziałała sygnalizacja tzw. niebezpiecznej wysokości. Dowódca maszyny usiłował przeciwdziałać temu, zwiększając skok wirnika, co nie uchroniło go jednak przed... Źródło: nfow.mil.pl/viewtopic.php?t=32062
Temat: Katastrofa kolejowa 18 maja 1939 roku w Gdańsku No coz, prawdopodobnie pan nie rozumie ze 45 km/h + masa pociagu brutto rzedu 550 t., przy rozkreconej jednej szynie, moze dac wlasnie taki efekt !
Podobne przypadki znam z autopsji - w 1977 r. uczestniczylem w wykolejeniu wszystkimi osiami lokomotywy o ciezarze 72 t., jadacej z predkoscia 40 km/h w wyniku czego nawierzchnia byla zryta na dlugosci ca 100 m, a komisja powypadkowa przez kilka miesiecy nie mogla ostatecznie ustalic, co bylo przyczyna wykolejenia. Źródło: wolneforumgdansk.pl/viewtopic.php?t=378
Temat: Katastrofa kolejowa 18 maja 1939 roku w Gdańsku Ponoć różne są "tajemnice" w pracy dyżurnego ruchu ale generalnie jest tak, jak już wyżej wspomniano. Wychodząc więc z założenia ze dyżurny ruchu nie współdziałał z Niemcami to zwrotnice nie powinny zostać umyślnie przełożone pod kołami jadącego pociągu. W dniu katastrofy, około południa na miejsce przybyli różni przedstawiciele PKP i powołana została komisja powypadkowa w której udział brał m.in. mój dziadek (w latach 1928 - 39 maszynista - instruktor na wszystkie 3 ówczesne parowozownie w Gdańsku) oraz jego dobry znajomy p. Władysław Gdaniec (na zdjęciu w jasnym prochowcu) i w pierwszej linii sprawdzili urządzenia srk które jednak działały prawidłowo. A może tajemnica wykolejenia widoczna jest na załączonym zdjęciu ? Źródło: wolneforumgdansk.pl/viewtopic.php?t=378
Temat: Katastrofa kolejowa 18 maja 1939 roku w Gdańsku Dzisiaj tego rodzaju wypadki bada specjalnie powołana komisja powypadkowa. Składają się na nią przedstawiciele różnych służb kolejowych a w przypadku ofiar, również prokuratura. Ciekawy jestem czy i wtedy tak było i czy w skład niej wchodzili przedstawiciele polskich kolei. Co prawda chyba w latach 30-tych nie było tachometrów ale po stanie urządzeń srk, torowiska, zestawów kołowych śmiało można było ustalić przyczyny wypadku. Oczywiście nie można wykluczyć sabotażu, wszystko... Źródło: wolneforumgdansk.pl/viewtopic.php?t=378
Temat: Katastrofa kolejowa 18 maja 1939 roku w Gdańsku Oczywiście została powołana komisja powypadkowa, tylko że znalezć jednoznaczną przyczynę wykolejenia, przy kompletnie zrujnowanym torowisku, jest trudno. Pamiętajmy też, że jeśli nawet komisja ustaliła przyczynę katastrofy, to niezwykle napięte wówczas stosunki polityczne, by ich jeszcze nie zaogniać - nie pozwalały na ogłoszenie wyników pracy komisji. Z drugiej strony - dlaczego maszynista miałby prowadzić pociąg z przekroczoną dozwoloną... Źródło: wolneforumgdansk.pl/viewtopic.php?t=378
Temat: odszkodowanie z zus Zakładowa komisja powypadkowa powinna określić w protokole czy uznaje dany wypadek za wypadek przy pracy. Wypełnia również kartę wypadkową.
Na terenie zakładu powinna być tez księga wypadków. Prosze sprawdzic jakie sa tam wpisy -zrobić odpis i ewentualnie na tej podstawie zrobić aneks do protokołu.
Na sprostowanie protokołu zakładowej komisji powypadkowej miała pani 14 dni. Na pewno otrzymała go pani do podpisu.
Mozna spróbowac... Źródło: forum.prawnikow.pl/archiwum/viewtopic.php?t=7156
Temat: Z książki wypadków... ...o godzinie 1:20 na szlaku Pleśna-Tuchów podczas jazdy pociągu nr 671 nastąpiło wykolejenie parowozu Ty2-1144 piątą osią wiązaną. Przyczyna wypadku: Usterka w stanie technicznym parowozu polegająca na zawieszeniu się piątej osi wiązanej na skutek niewłaściwej współpracy główek mocujących ślizgi wideł maźniczych ze ślizgami opraw wideł maźniczych. Lokomotywa w okresie gwarancyjnym po wykonanej w MD Rzeszów naprawie rewizyjnej. Komisja powypadkowa uznała, że winę za wykolejenie i zły stan techniczny parowozu ponoszą pracownicy MD Rzeszów. Wypadkiem obciążono MD Rzeszów.
Dnia 24.03.1979 r. o godz. 12:05 w km. 67,364 na szlaku Grybów-Ptaszkowa podczas jazdy pociągu nr 6027 nastąpiło wykolejenie parowozu Ty2-674 pierwszą osią wiązaną. Przyczyna wykolejenia: zła współpraca ślizgów I-szej osi wiązanej z prawej strony polegająca na ocieraniu korpusu... Źródło: ssmk.cba.pl/forum/viewtopic.php?t=951
Temat: dopuszczajacy ...Właściwa organizacja pracy jest jedną z podstawowych rzeczy sprawdzanych prze komisje powypadkowe.
I zawsze stawia się pytanie czy poleceniodawca właściwie określił warunki bezpiecznego wykonania pracy.
Nawet jeśli „dobry wujek” dopuszcza takie połączenie funkcji to obowiązkiem poleceniodawcy jest określenie
czy w konkretnym przypadku zapewnia to bezpieczeństwo.
Jeśli składając wyjaśnienia przed komisją powypadkową, jako poleceniodawca, stwierdzi kolega, że w zespole 1+1
tylko kierownik zespołu miał wystarczające doświadczenie to będzie kolega „skończony”.
Świadome dopuszczenie niedoświadczonego pracownika do pracy w warunkach szczególnego zagrożenia dla
życia i zdrowia to podchodzi pod kodeks karny.
Osobiście nie życzę koledze takich doświadczeń, ale warto się zastanowić przed... Źródło: forumsep.com.pl/viewtopic.php?t=2494
Temat: Tarcze hamulcowe ??? ...i wiejskiego tju .....
... Scorpio jest ciężkim wozem - ja bym zainwestował w normalne - wentylowane i dobre klocki - Org. nawiercane lub nacinane są odpowiednio twardsze i powinny wspógrać z odpowiednimi klockami dobieranymi to właściwości tarczy . Zakładanie tarcz nacinanych lub wierconych i nieodpowiednich klocków to taka zbieranina która ni jak nie oddaje swoich właściwości / gumowce do garnituru - /
Sam na własnej skórze to odczułem - komisja powypadkowa stwierdziła - zeszklenie okładzin hamulcowych w skutek nie odpowiedniego doboru tarcz hamulcowych i okładzin - to było dawno - wiadomo jak i z czego robili - ale do dzisiaj nie dam się naciąść na tanio .... albo dobre - albo tanie ... albo tju ... każdy ma możliwość wyboru ... Źródło: ford-scorpio.pl/forum/viewtopic.php?t=7832
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.pljacek94.htw.pl
|