korbowo-tlokowy

image Strona startowa       image korg m1r       image kozia gorka       image kolonoskpia       image kockums 822       image kohonen       

Linki

blogwery

Temat: TDI kontra TDCI
...zwykłego śmiertelnika  i jak to się ma do przebiegu  silnika bez turbiny Bez turbiny jest u VW tylko 1,9SDi, ale ma średnio licząc połowę mocy TDi. Są to silniki często stosowane w EU do aut firmowych z uwagi na duże przebiegi, ale nie wiem ile tak naprawdę są w stanie "zrobić" i czy będzie to "więcej" niz w TDi. Podobno nie do zajechania. Silniki TDi 130KM sa bardzo skutecznie "wzmocnione" (najbardziej układ korbowo-tłokowy) i teoretycznie powinny "robić" przynajmniej tyle samo kilometrów co wcześniejsze TDi, ale są na rynku stosunkowo niedługo i też jeszcze nie spotkałem auta z tym motorem i "imponującym" przebiegiem. Znam/widziałem kilka(naście - chyba) samochodów z silnikami TDi poprzedniej generacji (90 i 110 KM), które pomimo przebiegów w zakresie od 400 do 500 tyś. km "spełniały wszystkie normy". To...
Źródło: topranking.pl/1611/tdi,kontra,tdci.php



Temat: trwalosc wspolczesnych diesli
...ponad 500kkm na poprzedniej generacji siników 2.0HDi gdzie z intercoolerem osigano moc w tej chwili juz zalednie 110KM z pojemnosci 1997cc Ale najwiecej zalęży od warunków eksploatacji i świadomosci uszkodnika :) Znam przypadek AFNa (TDI 110KM) z przebiegiem 500. Silnik ten nie brał oleju  miedzy wymianami. Z Opowiadań słyszałem tez o AFN o przebiegu 600, 800 i milion bez remontu. Silnk ten można sforsować nawet do 170 i 200KM (na ulice) i układ korbowo-tłokowy daje rade. Osprzęt to co innego, przy nieumiejętnej eksploatacji turbosprężarki trzeba zmieniać razem z rozrządem ;-)
Źródło: topranking.pl/1615/trwalosc,wspolczesnych,diesli.php


Temat: Silnik M4+2
...Zapraszam do dyskusji.....Piotr A o czym tu dyskutować? Silnik o takiej konstrukcji jest z założenia nietechnologiczny, będą ogromne problemy z mieszaniem się spalin z jednego tłoka ze świeżą mieszanką dla drugiego (nie ma praktycznej możliwości separacji), nie da się korzystnie ukształtować komory spalania... Poza tym największym problemem silnika spalinowego nie jest system zaworów, tylko układ korbowo-tłokowy (o ile taki występuje). Zawory właśnie pomagają korzystnie sterować fazami rozrządu, co przy oknowym systemie dolotowym jest praktycznie niemożliwe (Orbital co prawda wymyślił jakieś przepustnice, ale to też nie jest szczególnie skuteczne rozwiązanie). Pozdrawiam, Zenon.
Źródło: topranking.pl/1835/56,silnik,m4,2.php


Temat: A ja bym tak chciala
...popychaczy hydraulicznych "klepia" bardziej niz te z hydrauliczna regulacja luzu. > Stare diesle klapaly mocniej ,bo stpien sprezania mialy wiekszy ( ok 23 ? )niz > obecnie produkowana ( chyba ok 18 ). Wielkosc stopnia sprezania zalezy przede wszystkim od tego czy silnik jest wolnossacy czy doladowany. Doladowane musza miec nizszy stopien sprezania - w przeciwnym wypadku albo doslownie wylecialaby glowica, albo rozsypalby sie uklad korbowo-tlokowy. Choc faktem jest, ze przy bezposrednim wtrysku stopien sprezania jest minimalnie mniejszy niz przy wtrysku do komory wstepnej.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,14718,16624177,16624177,A_ja_bym_tak_chciala.html


Temat: Rejestracja wjazdow i wyjazdow
...N-ka jest po modyfikacjach. Nie jest to samochód złożony z najlepszych seryjnych części.  Jasne, jasne. A 125p w 1973-ym roku wychodził z silnikiem 85KM,  pięciobiegową skrzynią, zbiornikiem 70 litrów, innym aparatem  zapłonowym, elektryczną pompą paliwa, Bilsteinami i paroma  innymi nic nie znaczącymi detalami...  Akurat w N-ce możesz zmienić bardzo niewiele: aby np. wyważyć  układ korbowo-tłokowy, musisz przerzucić kilogramy części, żeby  dobrać te zbliżone wagą, bo obróbka ich jest zabroniona (za co  np. swego czasu popłynął Kulig w PCWRC). W silniku możesz  zmienić termostat, uszczelkę pod głowicą (ale z zachowaniem  oryginalnej grubości), napęd przepustnicy, dodać przegrody w  misce, zmodyfikować wydech od pierwszego tłumika.  r.
Źródło: topranking.pl/1606/rejestracja,wjazdow,i,wyjazdow.php


Temat: auto grupowe w rowie :(
...bezpieczne, to trudno ich nie wpakowac do Phaetona, bo wszyscy zakrzykna "no jakto - do polo pakujecie, bo to takie bezpieczne, a do phaetona nie?!?!?". A jesli wpakujesz co innego - to wszyscy zakrzykna "aa, czyli phaeton bezpieczny, a polo nie?!?". nie chcesz uwierzyć, natomiast zdecydowanie nie przypominają one rozwiązań podobnych do "Granady" ? Widzisz - idea silnika boksera jest o niebo lepsza od rzedowego. Lzejszy zespol korbowo-tlokowy, lepsze wywazenie silnika, mniejsze generowane drgania, itd. Ale sie go nie robi - poza chlubnymi wyjatkami - bo jest drozszy w produkcji - dwie glowice, podwojny rozrzad, itd.  I byla sobie kiedys taka Alfa 33 - i mimo ze byla na swoje czasy jednym z lepszych kompaktow, to zrezygnowano z wielu rozwiazan, bo byly nieoplacalne - malo ktory klient je ocenial, a auto musialo byc drozsze. I tak jest w wielu przypadkach. Samochodow nie robi sie tak...
Źródło: topranking.pl/1612/auto,grupowe,w,rowie.php


Temat: Fiat 125p
...wprowadzenia silnika 1500cm3,co w nim nieseryjnego? mialem takie same w swoim, a nie byl rekordowy :-> > podwojny uklad > zaplonowy ,inna pompa paliwa , bzdura, tylko swiece roznily sie od seryjnych, jechal na wieloelektrodowych championach. pompa paliwa miala ciensza podkladke, dzieki temu dawala wyzsze cisnienie paliwa na wysokich obrotach. to jest tak niesamowita zmiana w aucie? > specjalnie sztukowany i skladany uklad > korbowo-tlokowy to rzeczywiscie seryjny 125p faktycznie, korbowody i tloki dobrane z tasmy pod katem najlepszego wywazenia i spasowania, nawet nieobrabiane dodatkowo.. przerobka normalnie jak na wrc. > tak byl super , zwlaszcza silnik i zawieszenie to byl szczyt > nowoczesnosci a wlosi to nam sprzedali bo byl za nowoczesny jak dla > nich . kolejny mit. silnik i zawieszenie bylo konstrukcja sprzed 8 lat ze zmianami, wiec zaden...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,20,63133420,63133420,Fiat_125p.html


Temat: norauto bielsko-biała
...błąd tego "mechanika",co się autem zajął. I nie ma w tym w ogóle Waszej winy,bo wyjechaliście dopiero z warsztatu(co innego nie sprawdzać stanu oleju poprzez zaniedbanie). A jak kontrolka się zaświeciła,to już było bardzo zle.Z tego co piszesz,mam jakeś tam wyobrażenie o silniku.W takim stanie nie poddawał bym go nawet naprawie,no chyba,że na nowe wymeniono by główne części(blok,kompletna głowica,układ korbowo-tłokowy,pompa oleju,kompletny układ turbosprężarki i wiele innych pomniejszych elementów).To co teraz macie,to kompletny szrot:( W temacie prawnym niech się ktoś inny wypowie,bo ja "noga" jestem z tego. Współczuję i Pozdrawiam
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,20,101589244,101589244,norauto_bielsko_biala.html


Temat: 90 a moze 70 mk/h ?
...predkosci rosnie ale czy ze spadkiem predkosci ponizej 90 maleje np jesli fura pali 5l/ 100 przy 90km/h to czy jadac np 70 km/h spali powiedzmy 4l/100 ? a moze wiecej ok 6l/100 jak to jest ? Zbyniek Molodkiewicz Kazdy silnik ma swoj optymalny zakres obrotow,  w ktorym zuzywa najmniej paliwa. Jest to najczesciej zakres maksymalnego momentu obrotowego. Wniosek z tego taki, ze jak przesadzisz z obnizaniem tych obrotow, to nie dosc ze niepotrzebnie przeciazysz uklad korbowo-tlokowy i zwiekszysz zuzycie paliwa. Natomiast te roznice w zuzyciu paliwa, ktore podales wynikaja z oporu areodynamicznego a nie z obrotow silnika Pozdrowienia, Slawek
Źródło: topranking.pl/1602/90,a,moze,70,mk,h.php


Temat: olej samochodowy
...wychwytywane są przez układy filtrujące. Najważniejszą i najbardziej korzystną cechą w porównaniu z olejami mineralnymi jest niska lepkość olejów syntetycznych pozwalająca na precyzyjne pokrycie olejem powierzchniami narażonych na tarcie w każdym niemal zakresie temperatur, a zwłaszcza w niskich temperaturach kiedy każdy olej silnikowy gęstnieje. 4. Zatarciem silnika. 5. Nie, prawdopodobnie jest bardzo wyeksploatowany układ korbowo-tłokowy.
Źródło: topranking.pl/968/olej,samochodowy.php


Temat: Ekojazda po poznańsku: taniej i zdrowiej
...kwestii, że samochód podczas hamowania silnikiem nie zużywa paliwa. Jak to jest możliwe? Tylko proszę mi nie podawać papki, że komputer wskazuje 0,0 litra/100 km. Byćmoże zwyczajnie nie rozumiem zasady działania silnika spalinowego. 2) Jazda na zbyt wysokich (w sensie numeracji biegów w samochodzie, bo tak właściwie to zbyt niskich, gdyż to 1 bieg ma w istocie największe przełożenie) przełożeniach wpływa niekorzystnie na układ korbowo-tłokowy, który musi pracować pod dużym obciążeniem z małą prędkością obrotową. Skutkuje to powstawaniem wibracji, a części poddawane są większym obciążeniom. To prowadzi do szybszego zużywania się silnika. Jeśli ktoś chce jeździć ekonomicznie, należałoby się zapoznać z wykresem momentu silnika i zmieniać biegi w chwili osiągnięcia maksymalnego MO. 3) W tym artykule zabrakło pomysłu gaszenia silnika na...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,67,95994885,95994885,Ekojazda_po_poznansku_taniej_i_zdrowiej.html


Temat: Luz zaworów - fiat Tipo
O ile pamiętam, w tipo 1.4 luz zaworów reguluje się podkładkami na popychaczach. Trzeba mieć zdaje się specjalny przyrząd (przepraszam za brak precyzji ale nie mogę mieć w głowie, rozwiązań technicznych stosowanych w wszystkich samochodach tym bardziej, że tytuł forum jest trochę inny niż mechanika)aby podkładki umieścić na swoim miejscu. Ale czy jest Pan pewien, skąd dochodzą niepokojące dźwięki ? Hałasować może układ korbowo-tłokowy, napęd rozrządu, naciąg paska, na swój sposób alternator itp.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,534,4451433,4451433,Luz_zaworow_fiat_Tipo.html


Temat: TDI kontra TDCI
...to efekt był aż nadto odczuwalny w Mondeo- diesel poprzedniej generacji (1.8TD, czy jakoś tak ;)))  ). No i udało mi sie Cie obudzić :))) ... .  Jestem wielki ;-). A silnik 130 KM ASZ = 150 KM ARL ... jedyna roznica to zawartosc eepromu w komputerze :) I obydwa da sie modyfikowac rownie latwo I tak i nie ... .  Bo patrząc na efekty uzyskiwane przy tuningu to miałbys rację. Chiptronik i z "Twojego" i z ARL wyciąga podobną moc/moment. Czy układ korbowo-tłokowy jest taki sam - tego poprostu nie wiem. Na pewno od 130PS w górę inne są tłoki, korbowody, panewki. Tłoki np. mają (chyba) żeliwne denko (żeby sie nie wypalało pod dużym obciażeniem). Za to w ARL (czyli 150PS) inny jest cały układ doładowania. Począwszy od turbiny, poprzez intercooler zabudowany razem z chłodnicą wody i klimy, a na sterowaniu elektronicznym kończąc. Tu moja wiedza na temat różnic pomiędzy tymi silnikami...
Źródło: topranking.pl/1611/tdi,kontra,tdci.php


Temat: czy warto kupiĂŚ LANOSA 6-8 lat i w jakiej cenie
Fizyki nie | oszukasz w lanosie siedzi oplowska konstrukcja sprzed kilkunastu lat. w wlasnie - te silniki nadaja sie juz do muzeum motoryzacji jaaasne bo te dzisiejsze to roznia sie mnostwem dodatkowych gadgetow i obostrzen dot. srodowiska, pala tyle samo albo wiecej. Porownaj sobie dane techniczne tych silnikow sprzed 15-10 lat i tych dzisiajszych, pojemnosci srednice tlokow itp. zmienia sie czasami stopien kompresji w okolice 9,5-11 ale blok, uklad korbowo-tlokowy, wtryskiwacze dalej pozostaja niezmienione | jednostki te z powodzeniam sa stosowane w astrach i autach koncenru GM astrach I w nowych Oplach nie sa stosowane oczywiscie ze sa
Źródło: topranking.pl/1608/czy,warto,kupiC3s,lanosa,6,8,lat,i,w,jakiej,cenie.php


Temat: Kompresor zamiast turbo
...pozwala Ci zbudowac kolektor o jakości fabrycznego? Lepszy Teraz już brzmi całkiem źle. Ja sie Ciebie pytam kto w Polsce umie zbudowac kolektor wydechowy o parametrach oryginalnie zbudowanego jako homologation special 323 GT-R które było składane ręcznie w 2500 egz. z duzo precyzyniej niż w normlanym aucie wykonanych części. A Ty mi tu o kolektorach do maluchów... Juz Ci podalem konstruktora i firme. Co tu precyzyjnego ma byc? To nie turbina, ani uklad korbowo-tlokowy. Precyzyjnie to mozesz to pospawac. Znajac zasade ksztaltow, jedyny problem jaki widze to dobranie srednicy rur. Mozna by sie w wersji EVO 1 wzorowac na srednicach z oryginalnego kolektora oraz wielkosciach otworow w glowicy. Najlepsza metoda poexperymentowac sobie. Zawsze mozna pozostac przy szachach lub akwarium. Dotaktowo bym zastosowal bandaż, bo rury lubia tracic szybko cieplo, a to zmniejsza energie spalin. pol
Źródło: topranking.pl/1609/kompresor,zamiast,turbo.php


Temat: Fiat 125p
...halogeny na zderzaku, klocki hamulcowe, skrzynia bi > egow 5biegowa, ktora potem weszla do seryjnej produkcji, zbiornik paliwa o wiek > szej pojemnosci, opony o wyzszym indeksie predkosci i obrotomierz na deske rozd > zielcza. cala reszta byla dokladnie taka, jaka zjechala z tasmy w fso. zreszta, Tak ? a zawieszenie Bilstein a sprzeglo Textar, podwojny uklad zaplonowy ,inna pompa paliwa , specjalnie sztukowany i skladany uklad korbowo-tlokowy to rzeczywiscie seryjny 125p > > oczywiscie, nikt nie chcial pobijac, nie dal rady ford, opel, peugeot, renault, > seat, innych marek nie pamietam. saab dal rade po ponad 15 latach. > > > Mozna 125p oceniac dobrze tylko przez pryzmat sentymentu czy glupiego > > patriotyzmu ale prawda jest taka ze byl to przestarzaly (o jakies > > 15 lat ) niskiej jakosci grat . > > kolejna...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,20,63133420,63133420,Fiat_125p.html


Temat: straight cut cam gears
Ja bym powiedzial tak: typ IV - ciezki (sam silnika jak i uklad korbowo-tlokowy, szklanki i ogolnie prawie wszystko;) ) - mniej wydajne glowice (kanal wydechowy) - wyjsciowo wiekszy - wytrzymalszy - drozsze czesci Mniej trzeba przerabiac zeby miec wiekszy silnik, przerobiony silnik bedzie blizszy seryjnemu, na dodatek ten seryjny jest wytrzymalszy. Latwiej uzyskac wiekszy silnik od typ 1 typ 1 - wydajniejsze glowice - lzejszy - tansze czesci i wiekszy wybor - mniej wytrzymaly Latwiej i taniej uzyskac wieksza moc z danej...
Źródło: topranking.pl/1592/straight,cut,cam,gears.php


Temat: ile sie da wycisnac z maluszka?
...byla >kiedys wydana taka fajna ksiazeczka o przerobkach polskich samochodow. przypadkiem znam książkę, chodzi ci pewnie o Szczecińskiego "poprawa dymamiki.. itd." Fiata 125p, Poloneza i Fiata 126p. na końcu masz porównanie osiągów serji oraz "tjuninku". sądząc po osiągach są to przyrosty mniejsze niż po "twoich modyfikacjach dolotu" ;P, mimo że koleś obrabia m.in. głowicę i cały układ korbowo-tłokowy, wydech i gaźnik. >Ale przeciez ja sie nie znam i to jest właśnie twój największy problem ;D
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,20,6424111,6424111,ile_sie_da_wycisnac_z_maluszka_.html


Temat: Swiat sie przewraca - diesel w F1
Chodziło mi właśnie o dwie sprawy: - szybkośc spalania - w dieslu proces spalania jest zawsze wolniejszy niż w benzynie - termodynamiki się nie przeskoczy - układ korbowo-tłokowy ma większą bezwładność (w każdym razie powinien mieć) - chocby przez cięższe koło zamachowe (kolejne uproszczenie, ale nie ma po co się zagłębiać - wiadomo o co chodzi)
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,14718,57238575,57238575,Swiat_sie_przewraca_diesel_w_F1.html


Temat: PROTESTUJE
> Też chcę wiedzieć.... > IMHO układ tlokowo - korbowy i szkielet płyty podlogowej to jeszcze nie cały > samochód :) Ja nie neguję, że układ korbowo-tłokowy jest w 2.2 taki sam. Natomiast chcę wiedzieć co jeszcze, skoro w/w twierdzi, że to Vectra z innymi blachami. Płyta podłogowa była opracowywana wspólnie z Saabem ale jest dla nich zbyt droga, prawa przejął i produkuje ją tylko koncern Fiata tzn. obecnie tylko Alfa. Wszystkie Ople są robione na innych płytach podłogowych. a pro po , to czego nie wybaczyłbym w alfie dało całkiem dobry rezultat w GPunto, przecież to płyta...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,14687,37915592,37915592,PROTESTUJE.html


Temat: co o tym sadzic ?
On Tue, 9 Jan 2007 10:46:50 +0100,  Maks wrote: ..........a teksty o uszkodzeniu rozrządu przez gwałtownie zatrzymany silnik są już kompletnym debilizmem. Układ rozrządu ma kilkukrotnie mniejszą wagę (a zarazem bezwładność), więc zatrzyma się zdecydowanie łatwiej, niż układ korbowo - tłokowy, który oprócz swojej wagi ma jeszcze ciężkie koło zamachowe. Ale uklad korbowo-tlokowy jest mocno zaprojektowany. Tam sa naciski rzedu ton. Pasek rozrzadu niekoniecznie. Pozostaje miec nadzieje ze nie wytrzyma sprzeglo i wal korbowy zwolni "po malutku". I nie kupowac auta z kolem dwumasowym :-) J.
Źródło: topranking.pl/1612/co,o,tym,sadzic.php


Temat: Branie oleju
...Wiesz ja widzialem juz auta biorace po 10 litrow co 15 kkm (w normie) ale o ich silnikach nie wypowiadalbym sie tak optymistycznie jak ipsz. Bo Ty nie możesz się wypowiadać nt silników, podobnie jak ja nie powinienem dywagować nt niuansów systemów unixowych. ;] Pokaz mi auto tyle biorace ktore ma silnik w dobrym stanie (wystarczy ze dane i osiagi nei beda odbiegac od fabrycznych o wiecej niz 5%). Czyli silnik, który ma sprawny (nominalny) układ korbowo-tłokowy (panewki, wał, tuleje) i sprawny układ rozrządu/głowicę (to decyduje o sprawności silnika a nie osiągi i ich zgodność z instrukcją) a jednocześnie spala np 200g/1000km? Żaden kłopot. Jacek. i@cuoresportivo.pl
Źródło: topranking.pl/1610/branie,oleju.php


Temat: Eco driving - zobaczcie
...pracuje bez nadmiernego zużywania się przy obrotach biegu jałowego - w niektórych samochodach nawet 600-700rpm albo i mniej. Skoro wtedy napinacz daje radę to i da radę przy 1500rpm. Warunki pracy rozrządu nie zmieniają się wraz z obciążeniem (jedynie z obrotami), więc dla rozrządu równie szkodliwa będzie praca na biegu jałowym jak i ciągnięcie przy tych 700rpm przyczepy pod górę na V biegu ;On i tak tylko zaworkami rusza. Jeżeli chodzi o układ korbowo-tłokowy to owszem. Przy zbyt małej wydajności układu smarowania może dojść do zerwania filmu olejowego, ale ja sądzę że producent już dał taką pompę oleju żeby było wystarczająco w całym zakresie pracy silnika. Silnik na biegu jałowym po włączeniu klimy, świateł, szyby ogrzewanej itp. zużywa około 1l/1h, a jadąc ze stałą, równą prędkością 50km/h zużywa 4l/100km, czyli 2l/h. Licząc po ilości paliwa można...
Źródło: topranking.pl/1611/eco,driving,zobaczcie.php


Temat: Silnik 1,8 D lub 1,8 TD Forda escorta 92'-95' który wybrać ?
Zastanawiam się jednak czy mocno zużyty może być TD przy normalnym jego prowadzeniu np. po 200tys km , czy będzie wtedy duża różnica między silnikiem nie doładowanym ? Chodzi mi o różnice w jego zużyciu (nie jego mocy)  tzn. czy już nic nie pozostaje jak rozglądać się za remontem silnika lub np. turbiny ? hmm, tego to nie wiem, ale znam gościa który ma mondeo z przebiegiem prawie 400 tys, jesli chodzi o turbine i uklad korbowo-tlokowy to nic nie bylo robione w tym aucie... robil cos z wtryskami (pewnie koncowki) no i porzadna regulacja samej pompy.... W moim tez mi sie wydaje ze te licznikowe 220 tys jest chyba za niskie, auto w srodku, tapicerka sa w bardzo porzadnym stanie jednak kierownica mocno wyslizgana, pedaly rowniez dosc zuzyte... moze ma wiecej moze nie... zreszta to nie istotne jesli silnik pracuje w porzadku. Trzebaby sprawdzic cisnienie w cylindrach, zadymienie...
Źródło: topranking.pl/1624/silnik,1,8,d,lub,1,8,td,forda,escorta,92,39,95,39.php


Temat: Cicha jazda o kropelce
,,Wtrysk paliwa do komory spalania odbywa się dziś za pośrednictwem komputera, zatem to on sam steruje ilością mieszanki i nie doprowadzi do spalania stukowego, a w efekcie - do uszkodzenia silnika.'' Panie Redaktor, zanim zaczniesz Pan pisać takie pierdoły, dowiedz się Pan, co to jest układ korbowo-tłokowy, jakie siły w nim działają i jaka jest zasada działania łożysk ślizgowych. A potem pieprz Pan głupoty.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,20,72583307,72583307,Cicha_jazda_o_kropelce.html


Temat: SilnikRenault1.5 dCi 65KM i 1.5 dCI 80KM toToSamo?
A ja myślę, że układ korbowo-tłokowy jest identyczny i ten silnik spokojnie można poddać chipowaniu
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,20,17681012,17681012,SilnikRenault1_5_dCi_65KM_i_1_5_dCI_80KM_toToSamo_.html


Temat: Jak jeździć ekonomicznie?
Odporny jesteś, nie ma co. Nic sie w silniku nie pali. Paliwo nie jest podawane do komory. To tak (łopatologicznie) jak byś jechał i nagle zabrakłoby Ci paliwa. Korbowo-tłokowy sobie pracuje, zaworki sie otwierają i zamykają.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,20,13879603,13879603,Jak_jezdzic_ekonomicznie_.html


Temat: pytania laika
On Sun, 4 Nov 2001 18:22:10 +0100, Wirtualna <WirtualnaPol@wp.plwrote: Dlaczego te "siły" są tak duże przy niskich obrotach? Przecież silnik max. moment uzyskuje wyżej. DLACZEGO??  Dlatego, że układ korbowo-tłokowy jest wyważany pod kątem pracy  przy wyższych obrotach i siły od gazów nie są dostatecznie  równoważone przez siły od przeciwwag na wale.  Pzdrwm.
Źródło: topranking.pl/1611/pytania,laika.php


Temat: Trwałość wygranego silnika 2.0TFSI 200KM
...Normalna wersja 200KM po zmianie programu osiąga 250-260KM http://www.compsport.pl/net/wykresy/Leon_tfsi.jpg Dla odważniejszych wersja 362KM http://www.rsportscars.com/audi/2007-audi-s3-by-bb/ Gdzieś też czytałem, że W Essen byla nowa S3 zrobiona juz na ok 450KM. Czyli 200 KM to jest minimum dla tego silnika :) Tylko, że to może nie być ten sam silnik. To, że ma tę samą pojemność to pikuś. Blok ten sam, ale już np. cały układ korbowo-tłokowy, głowica, turbina i cała reszta osprzętu będzie inna. Więc to nie do końca tak, że sobie chipem zwiększysz moc z 200, do 260 czy nagle do 300KM. Zwiększyć możesz, ale w pewnym momencie się okaże, że możesz zrobić tylko jedno - rzadkie wylać, gęste wyrzucić.
Źródło: topranking.pl/1602/trwalosc,wygranego,silnika,2,0tfsi,200km.php


Temat: Diesel czy benzyna - INACZEJ
Użytkownik "The_EaGle" <r@sfsf.comnapisał Sa wolnosace diesle z common rail. Jedno sie z drugim nie kloci. Tak z ciekawosci: kto współcześnie robi takie wynalazki dla samochodów osobowych ? Tak, diesel mniej sie zużywa dzieki mniejszej predkosci obrotowej silnika i innego stylu jazdy - mniejsze obroty wiekszy moment. Ale z drugiej strony większe siły (pomijając bezwładność) działają na układ korbowo-tłokowy. Przecietnie wysilone benzyny będą chyba jednak trwalsze niz te cuda po blisko 100 KM z litra. Ciekawe czy są na ten temat jakieś bardziej naukowe obserwacje. Zbigniew Kordan
Źródło: topranking.pl/1611/diesel,czy,benzyna,inaczej.php


Temat: alfa 156 spalanie
optymalnie i ekonomicznie jest zmizna biegu miedzy 3500 a 4000obr/min . i przynajmniej nie cierpi przy tym uklad korbowo-tlokowy !zmieniajac i przyspieszajac od niskich obrotow dajesz sie we znaki silnikowi !
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,14687,60404387,60404387,alfa_156_spalanie.html


Temat: Alfa GT ...dieslem roku :)
Nie zapominaj o tym, ze diesel ze swojej natury jest silnikiem wolnoobrotowym, najchetniej pracjacym przy stalych, wzglenie wolno zmieniajacych sie obrotach (dlzszy czas spalania, znacznie ciezszy klad korbowo-tlokowy - a zatem duzo wieksze sily bezwladnosci). Rudolf Diesel przewraca sie w grobie gdy slyszy jak na sile z diesla robia wyscigowke.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,14718,12808304,12808304,Alfa_GT_dieslem_roku_.html


Temat: Prosze o pomoc w modyfikacji silnika VW (lekko dluie)
...być tak sobie (ale to  dokładnie przejrzyj archiwa grupy, bo może mi się tylko coś  przywidziało). Co jeszcze mozna zmienic w samochodzie by uzyskac wiecej mocy nie chodzi mi tu o rozwiazania ktore podniosa spalanie o 100%  Przede wszystkim zawieźć silnik do fachowca żeby skorygował  kształt kanałów w głowicy, zaworów, prowadnic zaworowych,  kolektórów, dobrał ostrzejszy wałek rozrządu, wyważył układ   korbowo-tłokowy (to już jest droższa zabawa), dobrał jakiś  wydech i mapy wtrysku/zapłonu. Całość może spokojnie wynieść Cię  i 10kPLN, choć gdy wybierzesz podstawowe przeróbki, to pewnie na  jakiś 3-4kPLN się skończy.  Najlepiej będzie, jak zaczniesz od dokładnej regulacji silnika,  sprawdzenia geometrii zawieszenie, usunięcia wszelkich źródeł  niepotrzebnych oporów (np. klocki...
Źródło: topranking.pl/1608/prosze,o,pomoc,w,modyfikacji,silnika,vw,lekko.php


  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • jacek94.htw.pl