kodeki mpeg 4

image Strona startowa       image korg m1r       image kozia gorka       image kolonoskpia       image kockums 822       image kohonen       

Linki

blogwery

Temat: Usuwanie Loga Stacji Z Filmu W Virtualdub Z Użyciem Delogo 1.3.2
A przy okazji jeżeli mój oryginalny plik ma 214mb to szacowany rozmiar po kompresji dać 219136 Hmmm... Xvid (i wszystkie inne kodeki MPEG-4 a także MPEG-1/2 i AVC) stosuje kompresję stratną, więc trochę jakości zawsze stracimy (nawet gdy wybierzemy taki sam lub większy rozmiar docelowy). Przewidzenie zapotrzebowania filmu na bity jest dość trudne, musiałbyś poszukać na naszym forum postów o "testach kompresowalności" (trochę ich tu jest). Proponuję najpierw spróbować dać te 219136 kilobajtów... Jeśli wyjdzie źle, zawsze można zwiększyć...
Źródło: videoaudio.pl/forum/index.php?showtopic=3177



Temat: x264 kilka pytań
...2h5m kompresuje 10h40m, pierwszy pass 1h. To daje 4.88 FPS - przy tym profilu i rozdzielczości 720x576 to normalne (dlatego nazywa się on "insane"). Próbowałeś ustawień takich jakie dałeś na obrazkach? x264 jest bardziej zaawansowanym (nowocześniejszym) kodekiem, więc niestety wolniejszym. Wiele klatek referencyjnych, obowiązkowy Qpel, PsyRDO/PsyTrellis, partycje makrobloku i deblocking spowalniają kompresję (XviD i pozostałe kodeki MPEG-4 Part 2 tego po prostu nie mają). Ja mam 14-21 FPS w drugim przebiegu przy rozdzielczości około 640x272 (UMH, SubME 7, ref=5, B-frames=4, Trellis=1). Procek to Pentium E2160 Dual Core 1.8 GHz. zobaczę co xwid potraf W XviDzie wielowątkowość nie jest taka wydajna jak w x264, więc na wielordzeniowym procesorze zysk prędkości w stosunku do x264 nie będzie ogromny (choć powinien być zauważalny).
Źródło: videoaudio.pl/forum/index.php?showtopic=6638


Temat: Anatomia fenomenu DivX
...kodowania do ich zawartości. Dotyczy to przede wszystkim doboru wielkości i kształtu bloków obsługiwanych techniką kompensacji ruchu. Jeśli kodek prawidłowo realizuje tę funkcję, szansę na uzyskanie wysokiego poziomu kompresji przy minimalnej utracie jakości są bardzo duże. Drugim elementem inteligencji kodeka jest ocena dynamiki scen i dopasowanie do niej relacji pomiędzy typami ramek oraz długości bloku GOP. Mimo, że współczesne kodeki MPEG-4 i pochodne osiągnęły wysoki poziom rozwoju, pole do popisu dla programistów, jeśli chodzi o zwiększanie ich skuteczności, jest wciąż ogromne. Dlaczego DivX jest lepszy? Dlaczego piszemy o formatach MPEG, podczas gdy miało być o DivX-ie? Odpowiedź jest prosta - DivX jest nieco zmodyfikowanym formatem MPEG--4. Na czym polega różnica? Podstawowym założeniem twórców formatu MPEG-4 było zastosowanie go przede wszystkim do...
Źródło: osiol.com.pl/index.php?showtopic=5173


Temat: DVB-T Kraków
Jeżeli Twoja antena nie widzi nadajnika na Krzemionkach to masz problem Mieszkam na Prądniku Czerwony i widzę z okna szczyt wieży na Krzemionkach, Mam antene siatkową bez wzmacniacza ustawioną na Chorągwicę i pomimo że jest ponoć niekierunkowa to musiałem ją troszkę przestawić na południe żeby mieć dobry odbiór. Odbieram na malutkim odbiorniku USB LV5T podłączonym do komputera. jakość szczególnie TVP-HD bardzo dobra. w komputerze kodeki MPEG-4 ARCSoft i program DVBViewer. Z zakupem telewizora poczekam do czasu gdy pojawi się szerszy wybór sprzętu z wbudowanym MPEG-4, na razie są tylko Sony i Sharpy a ceny niezbyt atrakcyjne.
Źródło: hdtvpolska.org/index.php?showtopic=12129


Temat: x264 VfW vs x264 CLI - czym się różnią pliki wynikowe?
...dawniej, bo w połowie lat 80-tych. Gdy tworzono *.avi prawie żaden kodek nie stosował klatek, które odwoływały się do więcej niż jednej klatki referencyjnej (chyba tylko MPEG-1 miał wówczas klatki typu B ). Video for Windows i kontener *.avi zaprojektowano więc tak, aby działał na zasadzie "jedna klatka wchodzi, jedna klatka wychodzi" (kodek pobiera jedną klatkę, dekoduje ją i wyświetla). Problem pojawił się, gdy powstały pierwsze kodeki MPEG-4 Part 2 ASP z klatkami typu B (DivX 5, XviD). Jeśli chcemy zakodować (na przykład) ciąg klatek I-B-B-P, to w strumieniu wideo ten ciąg zostanie zapisany w kolejności I-P-B-B (klatka P musi być zapisana przed klatkami B, ponieważ klatki B odwołują się do niej, a więc potrzebują jej do zdekodowania). Aby zdekodować taki strumień (stosując nowocześniejszy interfejs multimedialny DirectShow i kontener *.mp4 lub *.mkv), należy...
Źródło: videoaudio.pl/forum/index.php?showtopic=4528


  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • jacek94.htw.pl